Om KlubbenSæsonprogramVinsmagningerMedlem til MedlemMedlemskabBestyrelsen
Så var det tid til afholdelse af den ordinære generalforsamling. Det foregik i den sædvanligt gode atmosfære, i år var det blevet bestemt at den kulinariske del af festen skulle forgå ved servering af smørrebrød. Og så var det ellers op til Karsten at finde vine til dette - ikke nogen nem opgave når man tænker på at den gængse drikkelse til smørrebrød, er den gode gennemprøvede pilsner. Men Karsten kan udføre mirakler i sit valg af vin, for de viste vine sad lige på spidsen af spisegaflen, det var fremragende valg.

Peer blev valgt som dirigent og styrede slagets gang. Vor allestedsnærværende formand (det synes hun ikke selv, men det ER hun) aflagde bestyrelsens beretning.
Beretning 2014

2013 var et år hvor Vejen Vinklub fik flere nye tiltag. Vi har haft 6 vinarrangementer med gennemsnitligt 26 deltagere pr. gang.

Vi havde det første arrangement efter generalforsamlingen den 18. april, hvor vi smagte forskellen på Barolo lavet efter de gamle principper og Barolo lavet efter de mere moderne og nutidige metoder. Det var Karsten, der havde valgt vinene og holdte et godt oplæg.

7. juni afholdte vi traditionen tro vores sommerarrangement, vi fik maden fra restaurant Admiralen i Kolding og Karsten valgte og leverede vinen dertil, det var en aften med god mad og hygge.

5. september kom Chresten Vestergaard Frandsen fra Kolding Vinhandel, vi smagte 7 forskellige vine, der var både smagning af spanske, franske og italienske vine. Det var vine i den gode ende og alle nogle han selv importerer.

10. oktober kom Rasmus Lunddahl fra Vinspecialisten i Fredericia, hvor der var smagning af Errazuriz`s flotte chilenske vine. Det var et spændende og anderledes oplæg, hvor vi først smagte den første vin efter ca. 45 minutters oplæg. Det var også ved denne lejlighed vi startede et nyt tiltag op, hvor vinklubbens medlemmer, havde mulighed for at tage gæster med til arrangementerne. Efterfølgende blev der trukket lod blandt de medlemmer der havde gæster med om to gode flasker vin.

22. november tog vi til Ulvedal Vin & Delikatesser i Egtved, hvor vi fik et lækkert pølse- og ostebord, og hvor vi blev præsenteret for en række vine fra forskellige egne af verden. Der var også mulighed for at gøre spændende indkøb til julen og nytåret.

Først i december måned meddelte Margit fra Knudepunktet at Vejen Vinklub ikke kunne gøre brug af køkkenfaciliteterne på Knudepunktet i det nye år. Fødevarekontrollen forlanger, at køkkenpersonalet på Knudepunktet, hver morgen efter udlån skal spritte hele køkkenet m,m. af og det har de ikke ressourcer til. Derfor kan køkkenet ikke lejes ud til foreninger og lignende mere. Ved samme lejlighed blev bestyrelsen orienteret om, at vi skulle søge om at blive en folkeoplysende forening, da vi ellers ikke kunne leje os ind på de kommunale institutioner. Efter megen kommunikation frem og tilbage med Vejen kommune fik vi godkendelsen på plads lige før jul.

Vi kom til at stå med en større udfordring i at finde nye lokaler med de samme faciliteter som på Knudepunktet. Hvis der var et godt lokale, var der intet køkken eller forbud om udskænkning af alkohol.

Først i det nye år indgik vi en leje aftale med Basen for det næste halve år, og de har været meget samarbejdsvillige og ville gerne have os i huset.

6. februar havde vi årets første vinsmagning, som var en flot aften med sydafrikanske vine i de nye lokaler på Basen. Det var lykkedes Karsten, at få samlet nogle rigtig flotte vine sammen, som han guidede os igennem i vanlig rutineret stil. Det var også ved dette arrangement, at der var nyt tiltag i forhold til glas, hvert medlem fik udleveret hver to glas og nye medlemmer må selv medbringe glas. Da vi i bestyrelsen forventer, at medlemmerne vil medbringe egne glas med forskellige størrelse, har vi besluttet at bruge doseringsskænkepropper til alle smagninger.

Så er vi nået til i aften, hvor vi efter generalforsamlingen har inviteret til lækkeret smørebrød fra Københoved Forsamlingshus, hvor Karsten har fundet og vil servere vine, som kan drikkes til smørrebrød. Vi har i bestyrelsen igen i år besluttet, at lade klubben betale for smørrebrødet i aften.

Bestyrelsen fastholder kontingentsatserne på 150 kr. for enkeltmedlemmer og 200 kr. for husstande. Vi har fra januar 2014 fået en merudgift i forhold til leje af lokaler, men vi har i bestyrelsen besluttet, at lægge denne merudgift på vores arrangementer.

Vi har sidste år igen været ude for at forny vores sponsoreraftaler, og det lykkes igen, at få Thorkilds Vinhandel og KonditorBager som sponsorer.

Vi er som det sidste nye tiltag kommet på Facebook, hvor vi bl.a. vil informere om hvornår hjemmesiden er opdateret, de seneste programmer, smagninger og for at erhverve nye medlemmer, gerne med jeres hjælp.

Vi er i bestyrelsen meget interesseret i, at høre hvis I har ideer til nye spændende arrangementer eller måske selv havde lyst til at stå for et arrangement.

På bestyrelsens vegne
Sonja Rudolph
Formand

Der blev optaget referat fra generalforsamlingen som kan ses HER!  Og så var det ellers over til smørrebrød og vin.
 

Støt vore annoncører når du handler - de støtter os!